Sobota, 20 Kwietnia, 2024

Stadion Legii Warszawa zmieni nazwę? Klub planuje sprzedać prawa!

fot: YouTube
Opublikowane 8 kwietnia 2022, 12:34
przez Jakub Barabasz
0
0
Brak komentarzy

Legia Warszawa prawdopodobnie nie zagra w przyszłym sezonie w europejskich pucharach. To oznacza sporą stratę finansową dla stołecznego klubu. W takiej sytuacji władze klubu są więc skłonne na sprzedaż praw do nazwy stadionu.

W 2014 roku dobiegła końca ostatnia umowa na prawa do nazwy stadionu Legii Warszawa. Wtedy klub współpracował z koncernem Pepsi, a obiekt nosił nazwę Pepsi Arena. W następnych latach klub nie miał potrzeby takich działań, ponieważ odnosił sukcesy w krajowych rozgrywkach, a także regularnie pokazywał się w Europie.

Ten sezon może być jednak pierwszym od 2010/11, w którym Wojskowi nie zagrają w kwalifikacjach do żadnego z europejskich pucharów. Wtedy pomysł sprzedaży praw do nazwy stadionu może zostać faktycznie zrealizowany.

“Nieźle czuję się w tych tematach praw do nazwy obiektu. Przy Łazienkowskiej w ostatnich latach nie był to temat eksploatowany. Polska w tym kontekście jest rynkiem nieco innym niż europejski, u nas nie ma dużych kontraktów, nie licząc PGE Narodowego. Jako Legia mamy argumenty, by rozmawiać o lepszym kontrakcie na nazwę obiektu niż Stadion Narodowy. Chodzi głównie o siłę marki, która jest naprawdę magiczna” – mówił wiceprezes Marcin Herra.

Herra zapowiedział, że po sezonie zamierza wyjść z ofertą szerszą niż same prawa do nazwy stadionu.

“Być może w ostatnich latach m.in. z powodu wysokich oczekiwań, te pieniądze do nas nie trafiały, ale wkrótce wyjdę z nową ofertą, po zamknięcie bieżącego sezonu. Mam pomysł na nieco inną konstrukcję”.

“Nie chodziłoby o sam stadion, tylko poszerzony pakiet, który rozkładałby akcenty dla potencjalnego partnera i minimalizował ryzyko. Ważny jest obszar lokalizacji w centrum Warszawy z klubem i meczami. W ten pakiet mógłby też jednak wejść obiekt LTC , który jest poza miastem i jest związany z rozwojem zawodników i treningami. Chciałbym, aby to był kontrakt oparty na zasadzie efektywności, czyli stała wartość plus różnego rodzaju bonusy związane z tym ile jest osób na meczu, jakie są na stadionie wydarzenia, jaka jest atmosfera. Nad tym będziemy pracowali, jest to nasz potencjał, który mamy i jest niezagospodarowany” – przyznał Herra.

Wcześniejsza umowa z Pepsi gwarantowała stołecznemu klubowi około 6 milionów rocznie. Legia Warszawa w przypadku nowego kontraktu miałaby otrzymać nawet 8-9 milionów na rok.

Źródło: Legia.net

Podoba Ci się ten artykuł?

Zostaw ocenę
0
0
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments