Sobota, 20 Kwietnia, 2024

KŁOPOTY Viaplay! Prezes UOKiK bierze działanie platformy streamingowej pod lupę

Źródło: screenshot YouTube
fot. YouTube
Opublikowane 21 września 2022, 14:05
przez Maciek Ściłba
0
0
Brak komentarzy

Skandynawska platforma Viaplay mająca w swojej ofercie m.in mecze Bundesligi i Premier League może mieć niedługo ogromne problemy. W związku z jej fatalnym działaniem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło w przeciągu dwóch miesięcy ponad 40 skarg.

Viaplay od wejścia na polski rynek jest mocno krytykowane za to, że klienci, którzy wykupili subskrypcję mają utrudniony dostęp do wielu transmitowanych wydarzeń. Pierwsze skargi zaczęły napływać do właściwych organów już w sierpniu 2021, kiedy na antenie platformy wystartowała niemiecka Bundesliga.

W grudniu tego samego roku do oferty platformy dołączyły gale KSW, które do tej pory pokazywał Polsat. Od tego momentu oprócz niezadowolonych fanów piłki nożnej pojawili się także kibice mieszanych sztuk walki.

Viaplay może zapłacić karę

Jak informuje portal “Wirtualnemedia.pl” dopiero po zainaugurowaniu na Viaplay transmisji spotkań Premier League i zdecydowanie większej ilość przesłanych skarg, sprawą zainteresował się prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Klienci najczęściej skarżyli się na przycinanie obrazu i ciągłe buforowanie odtwarzacza. Wielu z nich kontaktowało się z supportem platformy, lecz oferowany rabat w postaci częściowego upustu ceny na jeden miesiąc nie satysfakcjonował subskrybujących.

Prezes UOKiK poprosił władze Viaplay o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Ostatecznie nie uzyskał on wyczerpującej odpowiedzi, która jasno wskazywałaby na przyczyny problemów. W związku z tym wszczął on postępowanie wyjaśniające, które ma na celu zbadanie tego, czy są podstawy do postawienia spółce zarzutów dotyczących naruszania zbiorowych interesów konsumentów.

Biuro prasowe Viaplay nie zmienia swoich wyjaśnień dla klientów tłumacząc, że na problemy z transmisjami wpływa wiele czynników i są one inne dla każdego odrębnego przypadku. Platforma sugeruje także, że część winy może leżeć po stronie użytkowników, którzy mogą korzystać z łącza o zbyt małej przepustowości lub z urządzeń niewspieranych odpowiednim oprogramowaniem. W przypadku dalszych problemów, wsparcie techniczne rozpatruje każde zgłoszenie i przyznaje rekompensaty uzależnione od rodzaju występujących niedogodności.

Krzysztof Stanowski podczas jednego ze swoich programów w “Kanale Sportowym” sugerował wprost, że Viaplay nie dokonało odpowiednich inwestycji w kwestie techniczne. Mogą oni posiadać np. zbyt małą ilość serwerów, przez co przy wielu zalogowanych jednocześnie użytkownikach może dochodzić do ciągłego buforowania i kłopotów z obrazem.

UOKiK może upomnieć platformę lub nałożyć na nią karę finansową. Viaplay nie tak dawno poinformowało o tym, że w przyszłym roku cena za ich usługi ulegnie zmianie. Wzrośnie ona z 34 zł do 55 zł miesięcznie. Aktualnie w Polsce, krajach bałtyckich i skandynawskich, w Holandii i innych państwach mogących korzystać z usług platformy zarejestrowanych jest ponad 5,5 mln płacących subskrybentów. Jest to wzrost o 69 proc, kiedy w analogicznym czasie rok temu było ich niespełna 3,3 mln.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Zostaw ocenę
0
0
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments